lørdag 1. oktober 2016

Blåbær2

Jeg liker denne årstiden godt, da jeg kan ta små turer ut i skauen og se etter bær, sopp o.l.
Det har regnet godt, men jeg dro selv om det var litt regn i lufta. Jeg dro til et sted der jeg før har funnet bær og i dag fant jeg litt blåbær. Nok til å få litt rørt blåbærsyltetøy på brødskiva til frokost i morgen.

Det er også andre ting som gjør det hyggelig å gå tur i skauen på denne årstiden:
- lufta er klar og rein.
- det lukter friskt og godt.
- alle småfuglene med ungeflokkene sine. I dag ble det en lauvsangerfamilie ( Phylloscopus trochilus) og et par meisefamilier (Parus sp).
I tillegg hørte jeg en spette (dvergspett? / flaggspett?), en svarttrost (Turdus merula) varslet om min ankomst og noen gråtroster (Turdus pilaris) kjatret i noe buskas.

Det ble sett mange svarte skogsnegler (Arion ater) på stien/veien.
Det må være flott å være snegle i år, så mye som det har regnet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar