tirsdag 28. januar 2020

Olavsheia

12.01.20
Her kommer noen bilder tatt med mobilen fra min første tur opp til toppen av Olavsheia.





Kartet nedenfor viser ruten jeg gikk: fra Tjuviktjønna, opp forbi Vennemyrtjønna, videre opp til toppen av Olavsheia, rundt Terjevann og tilbake til veien nede ved Tjuviktjønna.











Bekken opp mot Vennemyrtjønnene var stor. Jeg lekte meg litt med mobilkameraet her.
En mosegrodd stein midt i bekken.






Jeg er godt fornøyd med stormkjøkkenet som jeg har hatt i kanskje snart 40 år. Nykokt kaffe er godt ute på tur! 











Den lave solen sprer sitt lys utover og skyggene blir lange. Noen har satt opp en varde her selv om dette ikke er heias høyeste punkt.










Små, krokete og forblåste  furuer står på berget og klorer seg fast!












Her ser vi ned på Rossevann fra den høyeste toppen. Fantastisk utsikt!

Turen ned fra heia ble litt mer strabasiøs enn jeg hadde håpet på for stien jeg fulgte rundt Terjevann var vanskelig å følge og myrene var svært våte! I nordenden av Terjevann mistet jeg stien, og det var et par bratte koller jeg måtte klatre over, men snart stod jeg på stien / veien som går ned til startpunktet ved Tjuviktjønna.



Dette var en fin tur som må gjentas!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar