tirsdag 12. mars 2013

Vann

Jeg elsker små og store bekker / elver. Fosser - små og store. Det er noe spesielt med vann og da særlig vann i bevegelse! På min lille tur på Kroodden ble jeg stående å se og høre på bekken - det var som om den sang om vår og sommer. Som om den gledet seg til sommeren! Og i dag var det varmt og godt i sola. Så jeg prøvde å ta noen bilder med mobilen min.







Det er artig å følge nedover eller oppover en bekk / elv. Da er det stadig noe nytt å se. Fugler, fisk eller insekter eller andre smådyr. Fine steiner. Fossefall eller langsomme partier. Myrdrag. Alltid noe nytt. Hva kan vi se / finne bak neste sving?

Og så er det vinter, vår, sommer og høst. Bekken / elven skifter form. Den fryser til og tiner opp. Den er aldri lik.

Vannføringen er heller ikke lik fra år til år. Alltid like spennende og morsomt å følge med på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar