lørdag 23. februar 2019

Skarkeheia

Jeg gikk opp fra Holskaudalen.


Bildene nedenfor er tatt med mobiltelefonen min: en Samsung - telefon.

På vei opp: Det var litt vanskelig å finne stien oppover, så jeg fulgte til å begynne med en noe gammel og tilgrodd sti og gikk forsiktig oppover der det var lettest og minst bratt. Her gikk jeg gjennom en blandingsskog med furu og bjørk og eik som de viktigste treslagene. På toppen av heia: svaberg og myrer. Vegetasjonen her består for det meste av gress / starr, røsslyng og einerkratt. Det er små, lave furutrær, noe bjørk og litt eik.






Toppen av Skarkeheia er en av de høyeste toppene i området - litt over 120 meter over havet - god utsikt ut over sjøen.












Bjørnemose!










































Jeg gikk ned fra heia i et litt trangt søkk som gikk ned til Tyskerstien i Sandvigdalen. Det var bratt og litt ulendt, men gikk fint å gå.

Nede i Sandvigsdalen: Her har mange trær blitt tatt av vinden under forrige storm. Noen trær er knekt noen meter over bakken, andre er rotvelt! Flere ligger over stien og må forseres.

























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar